Lad
mig starte med ”sikker skolevej” projektet, som vi i indkaldelsen
opfordrede jer til at holde jer a jour med via vores hjemmeside. Da
den vigtigste fase: den gennem landsbyen er gået helt i stå havde
Bodil og jeg senest møde med kommunen i onsdags så det vil jeg bede
Bodil komme med et sammendrag af – evt. debat om projektet
henlægger vi til pkt. Eventuelt. Bodil har ordet.
Loppemarked:
som bekendt måtte vi for første gang i mange år aflyse i 2013, men
lovede at komme igen i 2014. I den meddelelse vi delte rundt inden
aflysningen, appellerede vi til at nogle af laugsmedlemmerne meldte
sig som loppe-arrangør. Det gjorde Vivi og Boje og de har allerede
foretaget sig en del bl.a. lavet en aftale med en blomsterleverandør,
De har også foreslået at datoen i år bliver lørdag den 10. maj.
Lørdag fordi der afholdes en masse andre loppemarkeder om søndagen.
Jeg håber at alle kommer og at så mange som muligt melder sig dels
til at købe stadepladser og dels til bemanding af cafe- og
blomstersalg. Vivi vil allerede i aften dele et skriv rundt om
stadepladserne.
Sommerfest:
Sommerfesten 17/8 hos Martin i 3 huse var der fin tilslutning til. Vi
– d.v.s. Per – stegte pattegris hele dagen og den blev god. Stor
tak til Per og til Martin for at stille sin dejlige ejendom til
rådighed. Som noget nyt havde vi indlagt quiz- og bagekonkurrence
med stor succes. Quiz-konkurrencen ” kender du din landsby” var
speciel sjov og p.g.a. holdopdelingen, medvirkende til at mange lærte
hinanden meget bedre at kende. I år holdes sommerfesten 16. august –
vi håber igen hos Martin. Vi håber også – igen – at nogle
udenfor bestyrelsen har lyst til at være med i festkomiteen for at
være med til bl.a. at give festens form og indhold en opfrisker.
Laugets
4 borde og ca 50 stole kunne desværre ikke
længere være hos Samann, så de er nu flyttet til min lade –
midlertidigt indtil 1. høslet for så bliver der fyldt op. Hvis
nogen har plads må de meget gerne melde sig. Tak til Samann for de
år han har stået for opbevaringen. Bookning af borde og stole samt
vores flag- og flagstænger som opbevares hos Boje og Vivi skal
forsat ske over hjemmesiden.
Mens
vi er ved hjemmesiden,
så prøver vi efter bedste evne at holde jer a-jour med hvad der
foregår – der er også plads til jeres egne indlæg. Vi har
tidligere diskuteret nabohjælp – bl.a. holde øje med hinandens
ejendomme - og brug af hjemmesiden til at orientere laugsmedlemmer.
Efter at Dorte den 3. dec. meddelte os at der dagen før havde været
indbrud i dagtimerne hos Lasse, Avderødvej 35 besluttede vi på
hjemmesiden at oprette en rubrik hvor de enkelte kan orientere andre
om begivenheder der også kan berøre andre i landsbyen. Det
forudsætter at man går ind på hjemmesiden, finder rubrikken
Nabohjælp, og sender sin e-mail adresse til den adresse der står
der (avderoedlandsby@gmail.com).
Den besked om en begivenhed der er modtaget bliver derefter rundsendt
til de andre der har meldt sig til nabohjælp. Vi har også flere
gange gange appelleret til jer om at få jeres e-mail adresse så vi
kan kommunikere direkte den vej i stedet for som nu en blanding af
uddeling af trykte skrivelser og hjemmesideoplysninger. Vi har pt ca
15 ud af godt 40 husstande og det kan vi ikke rigtigt bruge til
noget. Jeg håber derfor at alle vil indsende deres e-mail adresse og
være aktive i nabohjælp.
Kontingentopkrævning
sker fremover alene med indkaldelsen til GF.
Er medlemmet mere end 1 år i restance betragtes det som udmeldelse.
Lauget rykker 1 gang pr. mail/tlf. i forbindelse med afslutning af
årsregnskabet.
Indkomne
forslag: omlægning af bus 384 –
Kommune/Movia:30 kriterier: 1. præsition, 2. direkte, 3. få stop
som muligt. Protestskrivelse fra Boje
Ingen kommentarer:
Send en kommentar